Четвер, 25.04.2024, 01:40
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [23]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

реєстрація нерухомого майна з 01.01.13
Громадян цікавить? Відповідаємо.
 
 
    Чи завершилося вже формування служби, і що дасть її поява громадянам саме у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень? - Як відомо, протягом попередніх років виконання функцій у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав) в Україні покладалося на різні міністерства, відомства, уповноважених на те суб’єктів. Такий стан справ не лише суттєво ускладнював роботу самих державних органів, але й створював перешкоди для належної реалізації громадянами своїх прав. Ураховуючи ситуацію, що склалася, яка, крім названих недоліків, була ще й сприятливим середовищем для корупційних проявів, у межах запровадженої адміністративної реформи в грудні 2010-го було створено Державну реєстраційну службу України (Укрдержреєстр) – як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується й координується Кабінетом Міністрів через Міністра юстиції України. Таким чином, в Україні вперше за часи незалежності забезпечено «єдність» системи державної реєстрації прав, а реалізацію державної політики у відповідній сфері покладено на єдиний орган влади. Скільки буде створено регіональних відділень Укрдержреєстру? Де вони будуть розташовані? - На сьогодні по всій країні створено 583 структурні підрозділи управлінь юстиції, що реалізовуватимуть повноваження Укрдержреєстру у сфері державної реєстрації прав, — реєстраційні служби. Фактично, це всі міста обласного значення та районні центри. Тобто питання доступності послуг у сфері державної реєстрації прав вирішено в повному об’ємі. Якою буде процедура реєстрації права власності, які документи для неї потрібні? - Процедура державної реєстрації прав визначена Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703. Так, для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку заінтересована особа має звернутися до державного реєстратора прав з відповідною заявою, до якої додає документи, визначені вказаним вище Порядком. Слід зазначити, що перелік документів, що подаються для державної реєстрації прав, різниться в залежності від способу набуття права власності та типу об’єкта нерухомого майна, права на який підлягають державній реєстрації. Загальними документами, які в обов’язковому порядку подаються для проведення державної реєстрації прав є: заява про державну реєстрацію; копії документу, що посвідчує особу заявника, реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (крім випадків, коли особа через свої релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України); документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав; документ про сплату державного мита (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного мита). Указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 Держземагентство було визначено органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру і, відповідно, здійснює державну реєстрацію права власності на земельні ділянки. В той же час з 2013 року це має робити Укрдержреєстр, що суперечить згаданому Указу. Як буде вирішуватися ця проблема? - Насамперед ніякої проблеми не існує. На сьогодні Держземагенство здійснює державну реєстрацію земельних ділянок та державну реєстрацію прав на земельні ділянки згідно Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011. Водночас, відповідно до Указу Президента України від 05.10.2011 № 965/2011, який набирає чинності з 01.01.2013, повноваження Держземагенства в частині державної реєстрації прав на земельні ділянки припиняються. Тобто за Держземагентством залишиться функція державної реєстрації самої земельної ділянки, як об’єкта нерухомості в Державному земельному кадастрі. У свою чергу Укрдержреєстр здійснюватиме державну реєстрацію прав на земельні ділянки. Тобто Державний земельний кадастр буде функціонувати паралельно із Державним реєстром речових прав на нерухоме майно? - Так. Ці дві системи будуть працювати паралельно. Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) міститиме всю інформацію про речові права на земельні ділянки, а Державний земельний кадастр — інформацію про земельну ділянку, так би мовити "технічну інформацію". Водночас слід зазначити, що такі інформаційні системи працюватимуть саме паралельно, а не розрізнено чи в противагу одна одній. Так, Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Законом України "Про Державний земельний кадастр" передбачено взаємодію органів державної реєстрації прав та органів, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру, у тому числі відомості які мають передаватися, підстави такої передачі тощо. На виконання вказаних законів прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 22.02.2012 № 118 "Про інформаційну взаємодію органу що здійснює ведення Державного земельного кадастру та органу державної реєстрації прав", яка детально регламентує таку взаємодію.


Як буде відбуватися процес обміну базами даних Укрдержреєстру і Держземагентства щодо власників земельних ділянок? - Відповідно до статті 30 Закону України «Про Державний земельний кадастр» та статті 281 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 22.02.2012 № 118 «Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав». Вказаною постановою Уряду затверджено Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів). Відповідно до Порядку надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру розроблено Регламент надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та Регламент надання на запити державного реєстратора прав на нерухоме майно інформації про земельні ділянки. Чи створено вже Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, а саме на земельні ділянки та об’єкти, що розташовані на них? - Так, Державний реєстр прав як єдина державна інформаційна система, що має містити відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав, вже існує. Наразі проводиться дослідна експлуатація вказаного реєстру, тобто перевіряється налагодженості системи передачі даних тощо. Куди мають звертатися власники земельних ділянок сільськогосподарського призначення для отримання документів, що підтверджують право власності на землю? - Зміни у системі державної реєстрації прав стосуються також і порядку оформлення права власності на нерухомість, в тому числі і на земельні ділянки, з видачею відповідних свідоцтв. З 01.01.2013 замість державних актів про право власності на земельну ділянку органами державної реєстрації прав будуть видаватися свідоцтва про право власності на нерухоме майно. Так, свідоцтва про право власності на нерухоме майно формуватимуться в процесі державної реєстрації прав та видаватимуться державними реєстраторами разом із витягом з Державного реєстру прав. При цьому слід зазначити, що порядок оформлення права власності на землю з видачею відповідних свідоцтв не розрізняється в залежності від цільового призначення земельної ділянки. Чи вже перенесені в нову систему відомості про власників нерухомого майна тощо? - Ні, Державний реєстр прав наразі не містить інформації про речові права на нерухоме майно. Його почнуть наповнювати відомостями з 01.01.2013, коли буде запроваджено державну реєстрацію прав за новими правилами. А саме по "заявочному" принципу, тобто державні реєстратори будуть наповнювати вказаний реєстр поступово, за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав. Яким чином буде відбуватися передача інформації із старих реєстрів до нового? - Відповідно до законодавства у сфері державної реєстрації прав державні реєстратори будуть мати "он-лайн" доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно, реєстраторами якого наразі є БТІ, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, тобто до реєстрів держателями яких є Міністерство юстиції та Державна реєстраційна служба. Що стосується Державного земельного кадастру, то передбачається, що інформація про земельні ділянки та речові права на них буде отримуватися державним реєстратором у режимі "запит-відповідь" за допомогою електронних каналів передачі даних. Саме зараз Укрдержреєстр разом із Держземагенством, адміністраторами Державного реєстру прав та Державного земельного кадастру розробляють проект спільного наказу Міністерства юстиції та Міністерства аграрної політики та продовольства щодо технічної регламентації цієї процедури. Як буде запитуватися інформація, яка поки що не міститься в електронних реєстрах? Адже, як відомо, в реєстрі, який ведуть БТІ, ще й досі не внесено всю наявну інформацію. - Нажаль, це дійсно так. Але більшість БТІ наповнюють електронний Реєстр прав власності на нерухоме майно за "заявочним" принципом ще з 2003 року. Можна сказати, що в середньому по країні до вказаного реєстру вже внесено близько 70% інформації. Проте є й такі БТІ, зокрема у місті Києві, Севастополі та ще у деяких населених пунктах, які підключилися до електронного Реєстру прав власності на нерухоме майно лише у 2010 році. Звісно там відсоток внесеної інформації щодо права власності на нерухоме майно є значно меншим. Саме тому Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» передбачається внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень», відповідно до яких державний реєстратор надсилає письмовий запит суб’єкту, який проводив реєстрацію права власності чи іншого речового права на нерухоме майно, і такий суб’єкт має дати запитувану інформацію протягом трьох робочих днів. Чи встановлено порядок доступу державних виконавців до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно? - Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» визначено порядок взаємодії органів державної реєстрації прав з органами державної виконавчої служби, відповідно до якого державний виконавець під час примусового виконання рішень користується інформацією з Державного реєстру прав, здійснює пошук відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва та обтяження таких прав і за результатом такого пошуку формує інформаційну довідку, яка залишається у матеріалах виконавчого провадження державного виконавця. Який час відведено для проведення державної реєстрації речових прав? - Діюче законодавство передбачає 14 робочих днів для проведення державної реєстрації прав. Якщо йдеться про обтяження речових прав чи іпотеку, то цей строк складає 1 робочий день. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» передбачає скорочення строку для проведення державної реєстрації прав з 14 до 5 робочих днів. Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії проводиться нотаріусом одночасно з вчиненням такої дії. Оформлення купівлі-продажу квартири на «вторинному ринку»? - На сьогодні згідно діючого законодавства для здійснення операції з купівлі-продажу квартири особам необхідно декілька разів відвідувати бюро технічної інвентаризації та звертатися до нотаріуса за посвідченням відповідного правочину. Тобто, спочатку власник квартири звертається до бюро технічної інвентаризації для того, що б провести технічну інвентаризацію квартири та отримати витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно. Документ, що посвідчує право власності на відповідну квартиру, технічний паспорт, отриманий в результаті технічної інвентаризації квартири, та витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно подаються нотаріусу для нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу. У результаті вчинення нотаріальної дії нотаріус проводить державну реєстрацію відповідного договору в Державному реєстрі правочинів. Після отримання нотаріально посвідченого договору покупець має звертатися до бюро технічної інвентаризації для проведення державної реєстрації його права власності на придбану квартиру. З 01.01.2013 для здійснення операції з купівлі-продажу квартири особам необхідно буде звернутися виключно до нотаріуса. Так, нотаріус перевірить належність продавцю квартири на праві власності в реєстрі, який зараз ведуть бюро технічної інвентаризації (Реєстр прав власності на нерухоме майно); проведе державну реєстрацію прав продавця в «новому» Державному реєстрі прав; посвідчить договір купівлі-продажу відповідної квартири; та на підставі нього проведе державну реєстрацію права власності на квартиру покупця. При цьому з 01.01.2013 державна реєстрація договору в Державному реєстрі правочинів здійснюватися не буде, оскільки за таких умов відбувалася б подвійна реєстрація одних і тих самих прав. Що стосується бюро технічної інвентаризації, то останні здійснюватимуть технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна у випадках, передбачених законодавством. При цьому проведення технічної інвентаризації об’єкта перед здійсненням його продажу буде не обов’язковим та залишається на розсуд сторін договору, тобто продавця та покупця. Наскільки спрощена процедура державної реєстрації земельних ділянок і прав на нерухоме майно у новому законі? - Перш за все слід відмітити, що питання державної реєстрації земельних ділянок регулюється Законом України «Про Державний земельний кадастр» та відноситься до компетенції органів земельних ресурсів. Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначається порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно, в тому числі і земельні ділянки. Що ж стосується спрощення процедури державної реєстрації прав, то слід відмітити що цьому сприятиме ряд чинників, передбачених законодавством у відповідній сфері Так, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» передбачається проведення державної реєстрації прав нотаріусами одночасно з вчиненням правочинів, на підставі яких виникають права на нерухомість. Для цього державні та приватні нотаріуси визначаються як спеціальні суб’єкти, на яких покладаються функції державних реєстраторів прав. Також запроваджується система подачі документів для державної реєстрації прав у електронній формі шляхом їх подання державним кадастровим реєстратором за заявою набувача земельної ділянки. Такий механізм виключає необхідність звернення до декількох органів влади при набутті прав на земельну ділянку та дозволяє зменшити строки розгляду документів, поданих для державної реєстрації прав. Чи буде запроваджено якийсь контроль за діяльністю БТІ? (Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» на запит державного реєстратора прав бюро технічної інвентаризації протягом трьох днів зобов’язано надати інформацію про реєстрацію права власності (із реєстру, який веде БТІ). - Перш за все слід зазначити, що ні Укрдержреєстр, ні Мін’юст не наділяються повноваженнями так званого контролю за діяльністю БТІ. Такі функції суперечили б Конституції України. Обов’язок органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, безоплатно протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію за його запитом визначено в Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Укрдержреєстр намагається досягти порозуміння з усіма суб’єктами правовідносин. Будемо сподіватись, що інституції, яких держава тимчасово наділила повноваженнями з проведення державної реєстрації прав на нерухомість, не ігноруватимуть положення закону, а державі не доведеться застосовувати до них відповідні заходи впливу, передбачені законодавством для осіб, що не виконують норми законодавчих актів України. Деякі експерти стверджують, що через те, що реєстр прав власності на нерухоме майно лишається закритим, яке б відомство не керувало ним, в його роботі буде дуже багато корупції. А саме, інформацію з реєстру будуть продавати службовці, що мають до нього доступ. Підтвердженням таким побоюванням є доволі багато нарікань на корупцію в структурі БТІ по всій країні. Як в Укрдержреєстрі планують боротися з корупцією в такій ситуації? - Державний реєстр прав ведеться виключно у електронному вигляді, тому відслідковувати витоки інформації тут буде доволі легко. Адже система безпеки передбачає фіксування абсолютно всіх дій державних реєстраторів. Тому з’ясувати хто і коли з тих же реєстраторів запитував інформацію про якийсь об’єкт буде дуже просто. Більше того самі державні реєстратори не будуть спілкуватися із держателями майнових прав. На прийомі та видачі документів будуть сидіти окремі особи, які будуть передавати всі заяви керівництву органу державної реєстрації, останнє, у свою чергу, розподіляти справи між державними реєстраторами. Звісно в невеличких районах, де утримання великого штату органу державної реєстрації прав буде недоцільним, державні реєстратори будуть самі приймати документи. Але визначати хто з них буде вести яку справу буде знову ж таки керівництво такого органу. Чи буде запроваджено якийсь контроль за діяльністю державних реєстраторів? За новим законом оскаржити його дії або бездіяльність можна тільки через суд, що тягне за собою великі проблеми і додаткові грошові витрати для громадян, наприклад, якщо державний реєстратор недостатньо кваліфікований? - Під час реформування сфери державної реєстрації прав розглядалися різні шляхи здійснення контролю за суб’єктами, які здійснюють реєстраційні дії, що реалізовані в інших країнах світу. Перший — дозволити вищим органам скасовувати рішення нижчих. Другий — скасування реєстраційних дій виключно через суд, оскільки завжди йдеться про порушення прав третіх осіб. Але при цьому, в частині додержання процедури реєстрації, контрольні функції лишаються за вищим органом. Тобто контролюючий орган може розглядати та перевіряти скарги, заяви стосовно порушення процедури прийняття та видачі документів тощо. Як свідчить європейський досвід, у першому випадку є дуже великі корупційні ризики. Тому діюче законодавство передбачає процесуальну незалежність державного реєстратора, і відміну реєстраційних дій виключно через суд. Оскільки державний реєстратор є державним службовцем, на нього повною мірою поширюється дія Закону України "Про державну службу" та інших законодавчих актів, і тому якщо є скарги на некомпетентність державного реєстратора або про порушення ним певних порядків тощо, його може бути притягнуто й до дисциплінарної відповідальності. Чи всі реєстраційні служби вже забезпечені приміщеннями? Чи набрано достатній штат? - Щодо приміщень, то всі реєстраційні служби забезпечені відповідними приміщеннями. Добір кадрів органів державної реєстрації прав ще триває, проте уже на завершальній стадії. Як буде організовано роботу територіальних відділень реєстраційної служби? - Режим роботи реєстраційних служб буде, як і в усіх органів влади. Години роботи, наприклад реєстраційної служби у місті Києві будуть з 9:00 до 18:00. В регіонах, можливо, з 8:00 до 17:00. При цьому прийом та видача документів відбуватиметься постійно, тобто не буде певних годин для прийому чи видачі документів. Також передбачається робота усіх реєстраційних служб за принципом "єдиного вікна". Процес прийняття та видачі документів буде схожий на той, що є в банках при роботі з клієнтами. Тобто в робочій залі буде кілька вікон, до будь-якого з них може підійти відвідувач і у нього приймуть документи, те ж саме із їх видачею. Що стало причиною надання функцій реєстраторів речових прав нотаріусам та чого варто очікувати? - Перш за все слід зазначити, що наділення нотаріусів повноваженнями щодо проведення державної реєстрації прав направлено на спрощення такої процедури, а також на максимальне її пристосування до потреб користувачів цієї послуги. Здійснення державної реєстрації права, що виникає на підставі нотаріально посвідченого правочину, тим нотаріусом, який посвідчив цей правочин, допоможе значно скоротити час, необхідний для дотримання власником нерухомого майна всіх передбачених законодавством процедур, направлених на офіційне визнання державою набутого ним права. Як буде відбуватись підключення нотаріусів до реєстрів? Чи потрібно буде нотаріусам, що виявлять бажання, проходити спеціальні курси та сплачувати відповідні мита? Згідно з частиною першою статті 1 Закону України «Про нотаріат» нотаріат в Україні - це система органів і посадових осіб, на які покладено обов'язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності. Частиною п’ятою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію. Відповідні зміни, що наберуть чинності з 01.01.2013, також внесені до Закону України «Про нотаріат». Тобто законодавчі акти містять імперативні, тобто обов’язкові до виконання норми щодо покладення на нотаріуса як спеціально уповноваженого суб’єкта функцій державного реєстратора прав. Планом заходів із запровадження системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та реалізації Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» від 04.07.2012 № 5037, що затверджений наказом Міністерства юстиції від 22.07.2012 № 776/7, передбачено проведення одноденних безкоштовних семінарів для нотаріусів по роботі із програмним забезпеченням Державного реєстру прав, а також проведення для нотаріусів додаткових навчань по роботі із програмних забезпеченням Державного реєстру прав, вжиття інших заходів щодо підвищення кваліфікації нотаріусів шляхом проведення навчальних теоретичних семінарів з питань реєстрації речових прав на нерухоме майно. З 03.09.2012 по 30.11.2012 передбачено впровадження та проведення дослідної експлуатації програмного забезпечення Державного реєстру прав у нотаріусів. Чи можуть надаватися документи для державної реєстрації прав у електронному вигляді через Інтернет? - Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно» запроваджується можливість подачі документів для державної реєстрації прав у електронній формі шляхом їх подання державним кадастровим реєстратором за заявою набувача земельної ділянки. Такий механізм виключає необхідність звернення до декількох органів влади при набутті прав на земельну ділянку та дозволяє зменшити строки розгляду документів, поданих для державної реєстрації прав. Правом на подання заяви про державну реєстрацію прав в електронній формі також наділено державного виконавця. Він матиме право подавати до органу державної реєстрації прав заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень у паперовій або електронній формі під час примусового виконання рішень. У яких випадках сплачується мито фізичними та юридичними особами за державну реєстрацію? - У проекті Закону України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» (щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно), зареєстрованому у Верховній Раді (реєстраційний № 8296 від 24.03.2011), передбачено, що за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно справлятиметься державне мито в розмірі 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що на сьогодні становить 119 гривень. За державну реєстрацію речового права на нерухоме майно або його обтяження передбачається стягнення державного мита в розмірі 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51 гривня. Крім того, в результаті проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно органом державної реєстрації прав надається витяг з Державного реєстру прав. Розмір плати за надання витягів з Державного реєстру прав відповідно до Закону встановлюється Урядом. Наразі розмір плати визначається з урахуванням витрат, пов’язаних зі створенням, впровадженням та матеріально-технічним забезпеченням роботи даного реєстру та мережі доступу до нього. Водночас слід відмітити, що за проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до 01.01.2013, фізичні та юридичні особи звільняються від сплати державного мита. Чи не відобразиться на громадянах перехід від старої системи до нової? І куди подавати громадянину свої документи, наприклад з 16.12.2012? З 01.01.2013 державна реєстрація прав проводитиметься органами державної реєстрації прав – структурними підрозділами територіальних органів Міністерства юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби, та нотаріусами, як спеціальними суб’єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно. Органами державної реєстрації прав проводитиметься державна реєстрація прав: з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно, зокрема у випадку державної реєстрації права власності на новостворені чи реконструйовані об’єкти нерухомого майна, на новосформовану земельну ділянку, у разі внесення нерухомого майна до статутного фонду юридичної особи; на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення суду, органів прокуратури, податкових органів, органів місцевого самоврядування; а також речових прав на нерухоме майно, які виникли до 01.01.2013 та не були зареєстровані відповідно до законодавства, яке діяло на час їх виникнення. У свою чергу у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва державна реєстрація прав проводитиметься безпосередньо нотаріусом, який вчинив таку дію. Поряд з цим, наслідком запровадження нової системи державної реєстрації прав є спрощення процедури виникнення права власності на новосформоване (новостворене) нерухоме майно. Так, для проведення державної реєстрації права власності на виділену в натурі земельну ділянку особі, після проведення реєстрації самої земельної ділянки, можна подати документи до органу державної реєстрації прав самостійно або через державного кадастрового реєстратора в електронній формі. Слід відмітити, що за отриманням свідоцтва про право власності на нерухоме майно не потрібно звертатися до органів місцевого самоврядування, оскільки видача такого свідоцтва, як зазначалося вище, здійснюватиметься одночасно з проведенням державної реєстрації прав органом державної реєстрації прав. До 01.01.2013 державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації в Реєстрі прав власності на нерухоме майно. Розгляд заяв про проведення державної реєстрації прав, надання інформації з Реєстру прав здійснюватиметься БТІ до 30.12.2012. Однак, законодавством України для проведення державної реєстрації прав, надання витягу або відмову в реєстрації або надання інформації відведений певний час, що становить не більше 14 робочих днів з дня прийняття відповідної заяви. За таких законодавчих змін у сфері державної реєстрації прав із заявами до БТІ про проведення державної реєстрації прав або надання витягу з Реєстру прав бажано звертатись до 16.12.2012. Поряд з цим БТІ законодавчо наділене можливістю проведення державної реєстрації прав або надання витягу з Реєстру прав в скорочені строки, проте оплата послуг за такі дії буде вдвічі більшою. Водночас, акцентуємо увагу, що зареєструвати своє право на нерухоме майно в такий «перехідний» період фізичні та юридичні особи зможуть в органах державної реєстрації прав з 01.01.2013. Крім того, Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» чітко визначає строки проведення державної реєстрації прав. Так, державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводитиметься в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію. З 01.01.2014 передбачається скоротити строк державної реєстрації права власності на нерухоме майно (надання відмови в ній) до п’яти робочих днів. Державна реєстрація іпотек, надання відмови в ній проводитиметься в строк, що не перевищує одного робочого дня.
Категорія: Мої статті | Додав: skolejust (13.11.2012)
Переглядів: 3358 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 шаама  
0
бездарный копи-паст

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz