«щодо порядку державної реєстрації речових прав у разі поділу або виділу
частки з об'єкта нерухомого майна та об'єднання об'єктів нерухомого
Як правильно зареєструвати право власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (зі змінами та доповненнями) обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження як на земельні ділянки, так і об’єкти нерухомого майна, розташовані на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут), право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами, іпотека та інші речові права.
Для реєстрації права власності на новозбудований чи реконструйований об’єкт нерухомого майна фізичній або юридичній особі необхідно надати до органу державної реєстрації прав пакет документів:
– заяву встановленої форми;
– копію паспорта;
– копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків;
– квитанції;
– документи, що підтверджують виникнення права власності на нерухоме майно (щодо реконструйованого нерухомого майна);
– документ, що містить технічну характеристику такого об’єкта нерухомого майна і формується за результатами проведення його технічної інвентаризації;
– документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку (державний акт);
– завірену в установленому порядку копію примірника кадастрового плану земельної ділянки на паперовому носії (крім випадків реконструкції квартири, житлового або нежитлового приміщення);
– документ, що, згідно з вимогами законодавства, засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам (декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована в установленому порядку Інструкцією (щодо об’єктів І–ІІІ категорії складності), а також виданий на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації сертифікат (щодо об’єктів ІV і V категорії складності);
– документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси;
– у разі подання документів довіреною особою їй потрібно пред’явити документ, що посвідчує її особу, та документ, що підтверджує її повноваження.
Свідоцтво на підставі вищезазначених документів видається державним реєстратором, який засвідчує його своєю печаткою та підписом. Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію, після чого свідоцтво або витяг можна отримати особисто або рекомендованим листом. Реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації.
Начальник відділу державної І.В.Зінкевич
реєстрації речових прав на
нерухоме майно реєстраційної
служби Сколівського районного
управління юстиції Львівської області