Як правильно зареєструвати право власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (зі змінами та доповненнями) обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження як на земельні ділянки, так і об’єкти нерухомого майна, розташовані на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут), право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами, іпотека та інші речові права.
Для реєстрації права власності на новозбудований чи реконструйований об’єкт нерухомого майна фізичній або юридичній особі необхідно надати до органу державної реєстрації прав пакет документів:
– заяву встановленої форми;
– копію паспорта;
– копію реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків;
– квитанції;
– документи, що підтверджують виникнення права власності на нерухоме майно (щодо реконструйованого нерухомого майна);
– документ, що містить технічну характеристику такого об’єкта нерухомого майна і формується за результатами проведення його технічної інвентаризації;
– документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку (державний акт);
– завірену в установленому порядку копію примірника кадастрового плану земельної ділянки на паперовому носії (крім випадків реконструкції квартири, житлового або нежитлового приміщення);
– документ, що, згідно з вимогами законодавства, засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам (декларація про готовність об’єкта до експлуатації, зареєстрована в установленому порядку Інструкцією (щодо об’єктів І–ІІІ категорії складності), а також виданий на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації сертифікат (щодо об’єктів ІV і V категорії складності);
– документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси;
– у разі подання документів довіреною особою їй потрібно пред’явити документ, що посвідчує її особу, та документ, що підтверджує її повноваження.
Свідоцтво на підставі вищезазначених документів видається державним реєстратором, який засвідчує його своєю печаткою та підписом. Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію, після чого свідоцтво або витяг можна отримати особисто або рекомендованим листом. Реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації.
Начальник відділу державної І.В.Зінкевич
реєстрації речових прав на
нерухоме майно реєстраційної
служби Сколівського районного
управління юстиції Львівської області
ПОРЯДОК
надання інформації з Державного реєстру прав
З 1 січня 2013 року Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на
нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено надання інформації з Державного
реєстру речових прав на нерухоме майно. Відповідно до закону фізичні та
юридичні особи будуть мати право звертатися до органів державної реєстрації
прав з заявами про надання інформації з Державного реєстру прав про
зареєстровані права та їх обтяження. Інформація з Державного реєстру прав буде
надаватися державними реєстраторами прав на нерухоме майно структурних
підрозділів територіальних органів Мін’юсту фізичним та юридичним особам
органам державної влади (посадовим особам) у формі:
- витягу,
- інформаційної довідки,
- виписки.
Витяг на підставі заяви до державного реєстратора мають право отримувати:
- власник (власники) нерухомого майна або їх уповноважені особи;
- особа яка має речове право на чуже нерухоме майно, або уповноважена нею особа;
- спадкоємці (правонаступники — для юридичних осіб) або їх уповноважені особи.
Будь-які фізичні та юридичні особи про державну реєстрацію іпотеки та обтяження.
Для отримання витягу заявник подає державному реєстратору, наступні документи: заява про надання витягу, форму та вимоги до заповнення якої встановлено Мін’юстом; документи про внесення плати за надання витягу; копію документа, що посвідчує його особу; у разі подання заяви про надання витягу уповноваженою особою така особа пред’являє органові державної реєстрації прав копію документа що підтверджує її повноваження. Державний реєстратор не приймає заяву в разі відсутності документа про внесення плати за надання витягу. За результатами розгляду заяви про надання витягу державний реєстратор формує витяг або приймає рішення про відмову в наданні витягу.
Інформаційну довідку з реєстру речових прав мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи). Інформаційна довідка з реєстру речових прав надається державними реєстраторами прав на нерухоме майно структурних підрозділів територіальних органів Мін’юсту на підставі вмотивованого та відповідно оформленого запиту, якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом. Державний реєстратор прав відмовляє в наданні інформаційної довідки, якщо заявник відповідно до закону не має права на отримання такої інформації. Органи державної влади (посадові особи) звільняються від плати за отримання інформаційної довідки з Державного реєстру прав, якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.
Виписка надається державними реєстраторами прав на нерухоме майно структурних підрозділів територіальних органів Мін’юсту за заявою власника або правоволодільця про осіб, які отримали відомості про права та обтяження прав на нерухоме майно, що йому належать. Закон не висуває особливих обставин за наявності (відсутності) яких може надаватися виписка, що означає обов’язок державного реєстратора надавати її в будь-якому разі на вимогу власника або правоволодільця. Підставою для отримання виписки є подання заяви. Закон також не передбачає особливих обставин, за яких власнику або право володільцю може бути відмовлено у видачі виписки з реєстру речових прав.
Провідний спеціаліст відділу
державної реєстрації речових прав
на нерухоме майно реєстраційної служби
Сколівського РУЮ Т.Б.Кузів