Вівторок, 16.07.2019, 08:10
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2013 » Жовтень » 23 » Звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційне правопорушення
10:55
Звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційне правопорушення

Особа за вчинення корупційного правопорушення підлягає звільненню із роботи. Дане положення передбачено зокрема ст. 22 Закону України „Про засади запобігання та протидії корупції”. Проте, потрібно зокрема розуміти і те, що окрім звільнення передбаченого спеціальним законодавством є загальна процедура звільнення передбачена Кодексом законів про працю, про яку ні в якому разі не можна забувати і якій повинен відповідати порядок звільнення встановлений спеціальним законом.

Потрібно підкреслити те, що у зв’язку із прийняттям Закону „Про засади запобігання та протидії корупції” загальна процедура, визначена КЗпП також зазнала певних змін.

Насамперед слід пам’ятати про зміни внесені до ст. 36 КЗпП. Даною статтею передбачено перелік підстав припинення трудового договору, який було доповнено новою підставою — набуття законної сили судовим рішенням, відповідно до якого працівника притягнуто до відповідальності за корупційне правопорушення. Цю ж статтю доповнено нормою, яка встановлює триденний строк (з дня одержання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набуло законної сили), протягом якого особа підлягає звільненню з роботи у разі корупційного правопорушення. І при оформленні звільнення працівника, який вчинив корупційне правопорушення як підстава звільнення в трудовій книжці буде зазначатися відповідна ч 7-1 статті 36 КЗпП.

Аналогічний строк тепер встановлено і для припинення трудового договору внаслідок набуття законної сили вироком суду, яким працівника засуджено до позбавлення волі (окрім випадків звільнення від відбування покарання з випробуванням) або до іншого покарання, яке унеможливлює продовження цієї роботи. У цьому разі строк поширюється і на правопорушення, не пов’язані з корупцією.

 Крім того, змінами до статті 41 КЗпП передбачено й розширення кола додаткових підстав розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу з окремими категоріями працівників. Новою підставою для такого розірвання стало перебування працівника, всупереч вимогам Закону „Про засади запобігання та протидії корупції” у безпосередньому підпорядкуванні у близької особи, якщо його неможливо перевести за згодою на іншу роботу (раніше таке звільнення передбачалося лише Законом, проте не КЗпП).

Не можна говорити про те, що наявність норм про звільнення працівників за вчинення корупційних правопорушень в декількох актів є неправильною. Власне наявність таких положень в КЗпП та Законі „Про засади запобігання та протидії корупції” не утворюють між собою колізії і не суперечать одна одній, а навпаки доповнюють одна одну та співвідносяться як загальна та спеціальна норми. Положення, які передбачені КЗпП встановлюють лише притягнення до відповідальності з вчинення корупційного правопорушення як підставу звільнення із роботи, в той час як відповідні положення Закону деталізують відповідну процедуру звільнення із роботи.

Як вже було вказано вище дана процедура розкрита в статті 22 Закону України „Про засади запобігання та протидії корупції”.

Важливим нюансом на який потрібно звернути увагу є те, що особа може бути звільнена із роботи на підставі ст. 36-7 КЗпП лише у випадку, коли щодо неї ухвалено вирок про притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або винесено відповідну постанову про притягнення до адміністративної відповідальності.

На час же провадження у справі про притягнення особи до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, з моменту, коли особу було повідомлено про те, що вона підозрюється у вчиненні корупційного правопорушення до моменту прийняття остаточного рішення особа підлягає відстороненню від виконання службових повноважень. На що ще слід звернути увагу, так це на те, що особа в обов’язковому порядку відсторонюється від виконання службових повноважень у випадку кримінального провадження притягнення особи до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення. Якщо ж особа підозрюється у вчиненні корупційного правопорушення за яке її може бути притягнуто до адміністративної відповідальності, то така особа може бути відсторонена від виконання службових повноважень.

Дострокове припинення повноважень особи на виборній посаді, припинення повноважень посадової особи на посаді, звільнення, що здійснюється за рішенням Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, звільнення військової посадової особи з військової служби у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення, пов’язане з порушенням обмежень, передбачених цим Законом, а також відсторонення такої особи від виконання службових повноважень здійснюється з урахуванням особливостей, визначених Конституцією і законами України.

Інші особи, яких притягнуто до кримінальної або адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення, підлягають звільненню з роботи (служби) у триденний строк з дня отримання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набрало законної сили, якщо інше не передбачено законом.

Про звільнення особи з посади у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення, керівник органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації у триденний строк письмово повідомляє суд, який постановив обвинувальний вирок або прийняв постанову про накладення адміністративного стягнення за корупційне правопорушення, та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної служби.

З метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного правопорушення або невиконанню вимог Закону „Про засади запобігання та протидії корупції”, за поданням спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції за рішенням керівника органу, в якому працює особа, яка вчинила таке правопорушення, проводиться службове розслідування.

Обмеження щодо заборони особі, звільненій з посади у зв'язку з притягненням до відповідальності за корупційне правопорушення, займатися діяльністю, пов'язаною з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, встановлюється виключно за вмотивованим рішенням суду, якщо інше не передбачено законом.

Спеціаліст першої категорії

Сколівського РУЮ                                                          Козич В.Л.

Переглядів: 3972 | Додав: skolejust | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz