Четвер, 25.04.2024, 22:24
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2016 » Березень » 7 » Правороз’яснювальна робота у сфері нотаріату
19:08
Правороз’яснювальна робота у сфері нотаріату

До відома органів місцевого самоврядування!!!

З метою належної реалізації повноважень визначених Положенням про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України, в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києва та Севастополі, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 р. за № 759/19497 (із змінами) та внаслідок змін, що відбуваються у законодавстві з питань можливості вчинення нотаріальних дій посадовими особами органу місцевого самоврядування, повідомляємо Вам наступне.

     Згідно ст. 37 Закону України «Про нотаріат» у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії:

1)вживають заходів щодо охорони спадкового майна; 2)посвідчують заповіти (крім секретних);
3)видають дублікати посвідчених ними документів; 4)засвідчують  вірність  копій  (фотокопій)   документів   і виписок з них; 5) засвідчують справжність підпису на документах; 6) видають свідоцтва про право на спадщину; 7)  видають  свідоцтва  про  право  власності  на  частку  в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.

     Дії,  передбачені  пунктами 6 і 7 частини першої цієї статті,  вчиняють    уповноважені    посадові    особи   органу   місцевого  самоврядування,  які  мають  вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі   права   не  менше  трьох  років,  пройшли  протягом  року  стажування   у   державній  нотаріальній  конторі  або  приватного нотаріуса,  завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними  реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та  склали  іспит  із  спадкового  права  у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.

     Контроль     за    організацією    нотаріальної    діяльності  уповноважених    на    це   посадових   осіб   органів   місцевого самоврядування, дотриманням ними порядку вчинення нотаріальних дій  та   виконанням   правил нотаріального  діловодства  здійснюється Міністерством юстиції України.
     Зазначені посадові особи органів місцевого самоврядування не мають права на оформлення документів, призначених для використання за межами державного кордону.
      Згідно п.4 ч.2 статті 40 Закону України «Про нотаріат» до нотаріально посвідчених   довіреностей прирівнюються довіреності осіб,  які проживають у населених пунктах,  де  немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою  органу   місцевого  самоврядування,  крім  довіреностей  на  право розпорядження  нерухомим  майном,  довіреності  на  управління   і розпорядження    корпоративними   правами   та   довіреностей   на  користування та розпорядження транспортними засобами.
     Також нагадуємо Вам про те, що з 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 20.10.2014 № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування(далі –Закон), відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових справ.
       Вчинення таких нотаріальних дій, як видачі: свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного із подружжя уповноважена посадова особа органу місцевого самоврядування вправі здійснювати за певних умов. Така особа повинна мати вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершити навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами Міністерства юстиції України, та скласти іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України (пп. 2 ч.2 розділу І Закону).
Слід  зазначити, що Міністерством юстиції України з метою реалізації положень Закону розроблено такі накази:
-         від 27.04.2015 № 606/5 «Про внесення змін до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в АРК, в областях, містах  Києві та Севастополі», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.04.2015 за № 473/26918;
-         від 25.05.2015 № 779/5 «Про затвердження Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.05.2015 р. за № 602/27047;
-         від 23.05.2015 № 2727/5»Деякі питання, що стосуються стажування уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса питань оформлення спадкових прав», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.12.2015р. за №1638/28083, яким, зокрема, затверджено перелік питань, що вивчаються під час проходження стажування уповноваженої особи органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав, та визначено завдання, які необхідно виконати під час стажування;
-         від 25.06.2015 №1075/5 «Про затвердження Порядку проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.06.2015 за № 760/27205;
-         від 17.09.2015 №1784/5 «Про затвердження Змін до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.09.2015 за №1145/27590, якими визначено алгоритм дій уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування при вчиненні нею, зокрема, таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного із подружжя.
Визначені накази Міністерства юстиції України набрали чинності з 01.01.2016 року.
         Окрім цього, доводимо до Вашого відома, що в своїй діяльності при вчиненні нотаріальних дій уповноважені посадові особи органів місцевого самоврядування керуються рядом нормативно-правових актів, зокрема:
1.      Конституція України;
2.      Цивільний кодекс України;
3.      Закон України «Про нотаріат»(із змінами);
4.      Порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами виконавчих комітетів сільських(селищних) рад затверджений наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2011 №3306, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.11.2011 за № 1298/20036(із змінами);
5. Порядок посвідчення заповітів і довіреностей, що прирівнюються до нотаріально засвідчених, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року (у редакції постанови КМУ від 06.07.2006 №940) (із змінами);
6. Наказ Міністерства юстиції України від 31.01.2006 №83/5 «Про затвердження форм реєстру для реєстрації заповітів і довіреностей, що прирівнюються до нотаріально посвідчених, посвідчувальних написів та зразків до цих документів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.10.2006 №1175/13049 (із змінами);
7. Правила ведення нотаріального діловодства затверджені наказом Міністерства юстиції України 22.12.2010 №3253/5 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2010р. за №1318/18613 (із змінами);
8.   Декрет Кабінету Міністрів України «Про державне мито»(із змінами);
9.   Інструкція про порядок обчислення та справляння державного мита №811 від 07.07.2012 р.(із змінами);
10. Постанова Кабінету міністрів України № 1242 від 30.11.2011 «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів АРК, місцевих органах,виконавчої влади»(із змінами) та інше.

 
Начальник

Сколівського районного управління юстиції                                                           Віталія   Шепега

 

Переглядів: 821 | Додав: skolejust | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz