Вівторок, 16.07.2019, 08:10
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Жовтень » 1 » Подолання корупції в судовій системі
14:18
Подолання корупції в судовій системі

З 29 вересня 2014 року по 03 жовтня 2014 року Сколівським районним управлінням юстиції Львівської області проводиться Тиждень правових знань присвячений подоланню корупції в судовій системі. В рамках даного Тижня проводиться комплекс різного роду заходів, зокрема надання безоплатних правових консультацій по корупції в судовій системі, інформування правоохоронних органів про виявлені факти корупції в судовій системі, проведення лекцій, семінарів, круглих столів тощо.

Корупція – це використання особою, яка є суб’єктом корупційних правопорушень, наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, яка є суб’єктом корупційного правопорушення, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей.

Перелік осіб, які можуть бути суб’єктом корупційного правопорушення визначено ст. 4 Закону України „Про засади запобігання і протидії корупції”. Згідно підпункту ґ, п.1, ч.1 судді є суб’єктами відповідальності корупційного правопорушення і на них поширюються норми Закону „Про засади запобігання і протидії корупції”.

Власне явище корупції є бичем всього українського суспільства, яке наряду з роздутим бюрократичним апаратом та розведеною впритул до молекулярного рівня бюрократією і плановістю, яка перейшла до нас у спадок ще від рад’янщини, зламало життя не одному поколінню українців. Факт того, що з корупцією потрібно боротися є незаперечним.

На корупції в судовій системі увагу слід загострювати особливо ретельно. І це пов’язано з декількома факторами. Передусім з особливим статусом судів та суддів в правовій площині. Як знає кожен, хто вивчав правознавство, влада в Україні поділяється на три гілки: законодавча, виконавча та судова. При цьому, згідно тієї ж таки Конституції, виключно суди можуть здійснювати правосуддя в Україні, делегування даних повноважень не допускається.

Згідно Закону України „Про судоустрій і статус суддів” суди здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечують кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Читаючи такі положення уявляється певна інстанція, яка покликана стежити за дотриманням справедливості, при виявленні фактів порушення прав та свобод громадян негайно вживати заходів до їх поновлення тощо.

Говорячи простою мовою, суд є останньою надією, останнім оплотом справедливості для людини. Якщо наприклад людина стикається з несправедливістю, чи з тією ж таки корупцією у відносинах з державними органами влади чи місцевого самоврядування, не отримує належного захисту від звернення в правоохоронні органи, а так воно дуже часто і є, в неї залишається остання надія, звернутися до суду за захистом своїх прав, але якщо і там їй відмовляються допомогти, якщо і там з людини деруть гроші за те, щоб зробити те за що отримують зарплатню, куди далі звертатися особі?

Саме тому, якщо корупція в державному апараті це дуже велике зло, то корупція в судовій системі це дуже велике зло в квадраті. При цьому звертати увагу слід ще й на такий нюанс як заробітна плата. Вершителям правосуддя суттєво її підняли, при чому робилося це з метою належного матеріального забезпечення суддів, для того, щоб у них не було нагальної потреби у вимаганні неправомірної вигоди. Навіть зараз, в умовах складної політичної, економічної обстановки в країні суддівська зарплата є дуже і дуже високою.

Тож, що ми маємо на виході, суддя, який в основному є останньою надією для людини, права якої порушені, який отримує заробітну плату понад 10 тис. гривень (це ще занижена цифра), вимагає ще при цьому неправомірну вигоду – позбавляючи людину права на судовий захист. Такий стан речей є абсолютно неприпустимим.

Закон „Про засади запобігання і протидії корупції” передбачає, що за вчинення корупційних правопорушень особи притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності в установленому законом порядку.

Слід звертати увагу на той факт, що суддя це не простий клерк, якого начальник може звільнити до кінця дня. Посада судді є доволі захищеною в даному плані і притягнення судді до відповідальності потребує дотримання багатьох спеціальних процедур.

До дисциплінарної відповідальності суддя може бути притягнутий у порядку дисциплінарного провадження, яке проводить Вища кваліфікаційна комісія суддів України - щодо суддів місцевих та апеляційних судів; та Вища рада юстиції - щодо суддів вищих спеціалізованих судів та суддів Верховного Суду України.

До органів, які здійснюють дисциплінарне провадження може звертатися кожен кому відомі факти, які є підставою для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності. За результатами дисциплінарного провадження судді може бути оголошено догану.

Суддю також може бути звільнено з посади органом чи посадовою особою, які його призначили, при цьому слід пам’ятати, що особа, яка вперше займає посаду судді, призначається на цю посаду Президентом України строком на 5 років, а після закінчення цього терміну може бути призначена безстроково на посаду судді Верховною Радою України.

Якщо суддя порушує присягу він звільняється з посади указом Президента або постановою Верховної Ради України за поданням Вищої ради юстиції.

Якщо стосовно судді набрав законної сили обвинувальний вирок щодо нього, Суд, який ухвалив обвинувальний вирок щодо судді, негайно повідомляє про це Вищу кваліфікаційну комісію суддів України. У разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо судді Вища кваліфікаційна комісія суддів України повідомляє про це Вищу раду юстиції, яка вносить подання про звільнення судді з посади.

Особи, яким відомо про факти вчинення суддями корупційних правопорушень можуть звертатися в Вищу кваліфікаційну комісію суддів та Вищу раду юстиції.

Якщо суддя вчиняє дії, які не просто є корупційними правопорушеннями, але й при цьому містять ознаки злочину, він має бути притягнутий до кримінальної відповідальності. Слід пам’ятати, що Кримінально процесуальним кодексом України встановлено особливий порядок кримінального провадження стосовно суддів. Повідомлення про підозру у вчиненні злочину судді здійснює Генеральний прокурор або його заступник.

При цьому затримання судді або обрання стосовно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою чи домашнього арешту до ухвалення обвинувального вироку судом не може бути здійснено без згоди Верховної Ради України.

Особа, якій відомі факти вчинення суддями корупційних правопорушень, які містять ознаки злочинів може надіслати інформацію про такі факти в Генеральну прокуратуру, або прокуратуру за місцезнаходженням суду чи в будь-які інші правоохоронні органи.

Також в рамках Тижня правових знань особи, які володіють інформацією про вчинення суддями дій, які містять ознаки корупції можуть повідомляти про це Сколівське районне управління юстиції. Сколівське РУЮ надає безоплатну правову допомогу громадянам, які стикаються з фактами корупції в судовій системі.

Спеціаліст І-ої категорії
Сколівського РУЮ

Переглядів: 542 | Додав: skolejust | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz