Вівторок, 16.07.2019, 07:18
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2013 » Березень » 13 » Насильство !!
14:19
Насильство !!

           Насильство в сім’ї як одне з негативних супільних явищ

Насильство в сім"ї є дуже серйозною суспільною проблемою, є тим фактором, який завдає шкоди як і окремій родині, так і загалом всьому суспільству. Причини для виникнення цього явища є різними: алкоголізм, наркоманія, важке фінансове становище, залежність від азартних ігор, психічні розлади, цей список можна продовжувати до безкінечності. Дуже часто насильство на побутовому рівні тягне за собою вчинення адміністративних проступків, а то і злочинів, саме тому таке явище як насильство в сім"ї потребує належного державного та правового регулювання, спрямованого на попередження та його викоренення. В Україні діє Закон України "Про попередження насильства в сім"ї", від 15.11.2001 р., який має своїм завданням попередження сімейного насильства ще на самому його початку, з тією метою, щоб воно не призводило до серйозних жертв. Власне цей закон визначає насильство в сім"ї, як - будь-які умисні дії фізичного, сексуально, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім"ї по відношенню до іншого члена сім"ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім"ї як людини та громадянина та наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному чи психічному здоров'ю. Цей же закон визначає хто є членами сім'ї, а саме: 1) особи, які перебувають у шлюбі; 2) особи, які проживають однією сім'єю, але не перебувають у шлюбі між собою; 3) їхні діти; 4) особи, які перебувають під опікою чи піклуванням; 5) родичі прямої чи непрямої лінії споріднення, але за умови спільного проживання; вище перелічене коло осіб, підпадає під захист Закону "Про попередження насильства в сім'ї". Тут ще б хотілося звернути увагу на такий факт, що Організацією об'єднаних націй, розроблено модельний закон про домашнє насильство, який хоча і не є обов'язковим для країн учасниць ООН, проте є певним зразком, яким керуються законодавчі органи країн учасниць приймаючи відповідні закони, так як містить свого роду вказівки, рекомендації, поради тощо. Так ось в цьому модельному законі є норми, які відносять до членів сім'ї також і обслуговуючий персонал, що проживає із сім'єю в одному приміщенні гувернантки, водії і ін., як бачимо український законодавець цю норму знехтував.

В Україні заходи із попередження насильства в сім'ї здійснюють такі органи: 1) Міністерство соціальної політики України; 2) Міністерство України освіти і науки, молоді та спорту; 3)  Міністерство Внутрішніх Справ; 4) Управління (відділи) у справах сім'ї та молоді; служби у справах дітей; центри соціальних служб для молоді; 5) Органи опіки та піклування; 6) спеціалізовані установи для осіб, які вчинили насильство, а також жертв такого насильства (кризові центри, а також центри медико-соціальної реабілітації).

Заходи для вжиття з попередження насильства вживаються з таких підстав: 1) заява про допомогу жертви насильства чи якщо в такої особи є підстави побоюватися що до неї може бути застосовано насильство; 2) висловлене жертвою насильства чи членом сім'ї в якого є підстави побоюватися, що до нього може бути застосоване насильство бажання на вжиття відповідних заходів, якщо повідомлення чи заява не надійшли від нього особисто; 3) повідомлення про застосування насильства в сім'ї або загрози його вчинення щодо дитини - члена цієї сім'ї чи недієздатної особи - члена цієї сім'ї.

Члени сім'ї, які вчинили насильство в сім'ї, несуть кримінальну, адміністративну чи цивільно-правову відповідальність відповідно до закону.

Власне не дивлячись на те, що українське законодавство і врегульовує питання попередження насильства в сім'ї, все ж таки в цій сфері є певні недоліки і виникають вони не з того, що щось могло бути упущено і не закріплено на законодавчому рівні, а якраз з того що є проблеми з виконанням на практиці того, що вже є закріплено в законі, хоча і стосовно самого закону про попередження насильства в сім'ї точаться дискусії, так багато експертів звертають увагу на його радше філософський, а не прикладний характер, його слабку реалізацію на практиці, та й простіше кажучи безпорадність у врегулюванні даного питання.

                                                                        спеціаліст РУЮ Василь Радевич 
Переглядів: 447 | Додав: skolejust | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz