Вівторок, 19.03.2024, 10:58
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

У З А Г А Л Ь Н Е Н Н Я

  роботи  Сколівського  районного управління юстиції 

щодо  державної  реєстрації  нормативно – правових актів

за 6 місяців  2013 року в порівнянні з 6 місяців 2012року .

 

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

СКОЛІВСЬКЕ РАЙОННЕ УПРАВЛІНННЯ ЮСТИЦІЙ  ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Методичні рекомендації на тему: 

«Проведення антидискримінаційної експертизи проектів НПА»

 

2013


ЗМІСТ

 

1.     Загальні положення про дискримінацію.

2.     Антидискримінаційна експертиза проектів нормативно-правових актів,як форма забезпечення принципу недисримінації.

3.     Порядок проведення та задвердження антидискримінаційної експертизи

     Відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. 

Будь-які форми дискримінації осіб та/або груп осіб за їх певними ознаками з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, а також юридичних та фізичних осіб забороняються.

Дискримінація -  це рішення, дії або бездіяльність, спрямовані на обмеження або привілеї стосовно особи та/або групи осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками (далі - певні ознаки), якщо вони унеможливлюють визнання і реалізацію на рівних підставах прав і свобод людини та громадянина;

Законодавство України ґрунтується на принципі недискримінації, що передбачає незалежно від певних ознак:

1) забезпечення рівності прав і свобод осіб та/або груп осіб;

2) забезпечення рівності перед законом осіб та/або груп осіб;

3) повагу до гідності кожної людини;

4) забезпечення рівних можливостей осіб та/або груп осіб.

Основними формами дискримінації є:

Ø                пряма дискримінація;

Ø                непряма дискримінація;

Ø                підбурювання до дискримінації;

Ø                утиск.

Пряма дискримінація - рішення, дії або бездіяльність, що призводять до випадку, коли до особи та/або групи осіб за їх певними ознаками ставляться менш прихильно, ніж до інших осіб в аналогічній ситуації;

Непряма дискримінація - рішення, дії або бездіяльність, правові норми або критерії оцінки, умови чи практика, які формально є однаковими, але під час здійснення чи застосування яких виникають чи можуть виникнути обмеження або привілеї стосовно особи та/або групи осіб за їх певними ознаками, крім випадків, якщо такі дії або бездіяльність, правові норми або критерії оцінки, умови чи практика об’єктивно виправдані метою забезпечення рівних можливостей для окремих осіб чи груп осіб реалізовувати рівні права і свободи, надані їм Конституцією і законами України;

Утиск - небажана для особи та/або групи осіб поведінка, метою або наслідком якої є приниження їх людської гідності за певними ознаками або створення стосовно такої особи чи групи осіб напруженої, ворожої, образливої або зневажливої атмосфери.

 

Засади запобігання та протидії дискримінації в Україні регулюються положеннями Конституції  України, Закону  України « Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні»,Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013р.,№61 « Порядок проведення органами виконавчої влади антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів».

Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає основні напрями державної політики щодо запобігання та протидії дискримінації, до яких відносять:

Ø       недопущення дискримінації;

Ø       застосування позитивних дій;

Ø       створення умов для своєчасного виявлення фактів дискримінації та забезпечення ефективного захисту осіб та/або груп осіб, які постраждали від дискримінації;

Ø       виховання і пропаганду серед населення України поваги до осіб незалежно від їх певних ознак, поширення просвітницької діяльності у цій сфері.

 

 

Антидискримінаційна експертиза- це аналіз проектів нормативно-правових актів, за результатами якого надається висновок щодо їх відповідності принципу недискримінації.

Відповідно до статті 8  Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», проведення антидискримінаційної експертизи у процесі нормотворення передбачає:

1. Розроблення проектів нормативно-правових актів здійснюється з обов’язковим урахуванням принципу недискримінації.

 2. З метою виявлення у проектах нормативно-правових актів норм, що містять ознаки дискримінації, проводиться антидискримінаційна експертиза проектів нормативно-правових актів.

Результати антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів підлягають обов’язковому розгляду під час прийняття рішення щодо видання (прийняття) відповідного нормативно-правового акта.

 

Обов’язковій антидискримінаційній експертизі підлягають проекти законів України, актів Президента України, інших нормативно-правових актів, що розробляються Кабінетом Міністрів України, центральними та місцевими органами виконавчої влади.

 3. Порядок проведення органами виконавчої влади антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів визначається Кабінетом Міністрів України.

 

Постановою Кабінету Міністрів України  від 30 січня 2013 року №61 затверджено Порядок проведення органами виконавчої влади антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що додається.

Цей Порядок визначає процедуру проведення антидискримінаційної експертизи проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших проектів нормативно-правових актів,що розробляються органами виконавчої влади.

Метою проведення антидискримінаційної експертизи є виявлення у проектах актів положень, які містять ознаки дискримінації, та надання пропозицій щодо їх усунення.

 

Антидискримінаційна експертиза проводиться юридичною службою органу виконавчої влади під час проведення юридичної експертизи проектів актів.

Для проведення антидискримінаційної експертизи структурним підрозділом органу виконавчої влади подається юридичній службі такі документи:

Ø    проект акта;

 

Ø    пояснювальну записку;

 

Ø    порівняльну таблицю (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших нормативно-правових актів).

   

Проект акта, який подається для проведення антидискримінаційної експертизи, візується керівником структурного підрозділу органу виконавчої влади, що є його розробником.

У випадку, коли у проекті акта не виявлено положень, які містять ознаки дискримінації (крім позитивних дій), проект акта та висновок візуються керівником юридичної служби та повертаються структурному підрозділу органу виконавчої влади.

У разі наявності у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації (крім позитивних дій), проект акта разом з висновком повертається структурному підрозділу органу виконавчої влади для доопрацювання.

 

Виявлені у проекті акта положення, які містять ознаки дискримінації (крім позитивних дій), усуваються шляхом:

 

Ø  виключення відповідних положень з проекту акта;

 

Ø  уточнення редакції положень проекту акта;

 

Ø  підготовки нової редакції положень проекту акта.

 

   Після доопрацювання проект акта з дотриманням вимог щодо подання юридичній службі відповідних документів та вимог щодо візування такого проекту його розробником (керівником структурного підрозділу органу виконавчої влади) разом з висновком подається до юридичної служби для проведення повторної антидискримінаційної експертизи.

 

 

Додаток

 

    ВИСНОВОК

про проведення антидискримінаційної експертизи

проекту _____________________________________

(назва проекту акта)

 

Проект акта розроблено ______________________________________________.

(найменування органу виконавчої влади)

 

1. Положення проекту акта, які містять ознаки дискримінації

 

Зазначається про наявність (наводиться відповідне положення) або відсутність у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації.

 

2. Обґрунтування дискримінаційного характеру положень проекту акта

 

У разі наявності у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації, зазначається їх дискримінаційний характер, а також наслідки, до яких може призвести їх застосування.

 

3. Пропозиції щодо усунення у проекті акта положень, які містять ознаки дискримінації

 

Зазначаються пропозиції щодо усунення положень, які містять ознаки дискримінації.

 

__________________________________________

(керівник юридичної служби органу виконавчої влади)

_______________

(підпис)

__________________________

(ім’я та прізвище)

 

 

_____ ______________ 20__ р.

 

 

 

 

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
PR-CY.ru
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz