П`ятниця, 19.04.2024, 18:52
Cколівське районне управління юстиції  
Львівської області (неофіційний) Скоро відкриття офіційного веб-сайту skolejust.gov.ua







Головна | Мій профіль | Вихід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
"">
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 98
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Січень » 16 » ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ
17:17
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ

               

     Питання оподаткування суб‘єктів малого підприємництва на сьогоднішній день є надзвичайно актуальним. Це пояснюється тим, що малі підприємства – досить поширена й ефективна форма господарювання. Вони мають багато рис, які не можуть бути притаманні великим підприємствам. Саме мале підприємництво здатне найоперативніше реагувати на кон‘юнктуру ринку і таким чином надавати ринковій економіці необхідної гнучкості. Ця властивість малого бізнесу набуває особливого значення в сучасних умовах, коли відбувається швидка індивідуалізація і диференціація споживацького попиту, розширення номенклатури товарів і послуг.84

 Діяльність суб’єктів малого підприємництва в Україні регулюється рядом законодавчих та нормативних актів: Господарським кодексом України, Законом України "Про державну підтримку малого підприємництва" тощо. Одним з пріоритетів державної підтримки малого підприємництва залишається зменшення податкового тиску, спрощення процедур оподаткування для суб'єктів малого підприємництва шляхом закріплення спеціальних режимів в чинному законодавстві. 

Реформування спрощеної системи оподаткування субєктів малого підприємництва відбувається протягом останніх 13 років. У 1999 році Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.98 р. № 727/98 вперше дав можливість суб‘єктам малого підприємництва пе¬рейти на сплату єдиного податку.

З 2012 року для здійснення державної політики щодо підтримки суб’єктів малого підприємництва запроваджено главу 1 "Єдиний податок" розділу IV "Спеціальні режими оподаткування" Податкового кодексу України (ПКУ), якою передбачено шість груп платників єдиного податку: чотири з яких (перша, друга, третя і п'ята) визначають порядок оподаткування фізичних осіб, четверта і шоста –юридичних осіб.

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності – особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 ПКУ, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності [5, с. 4].

Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Перейти на сплату єдиного податку можуть юридичні особи – суб‘єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб за рік і обсяг доходу не перевищує 5 млн. грн. (для четвертої групи) або 20 млн. грн. (для шостої групи) за рік [2].

 Середньооблікову чисельність працюючих для суб‘єкта малого підприємництва визначають за методикою, затвердженою органом статистики, з урахуванням усіх його працівників, у тому числі тих, що працюють за цивільно-правовими договорами та зовнішніх сумісників, а також працівників представництв, філій та інших відокремлених підрозділів [4, с. 17]. Зазначена методика наведена в Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженій наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 р. № 286.

 Також при переході на спрощену систему оподаткування юридичним особам необхідно врахувати наступні обмеження. По-перше, ПКУ встановлені обмеження за видами діяльності. Проаналізувавши їх, можна зробити висновок, що не зможуть перебувати на єдиному податку підприємства, що здійснюють діяльність з організації та проведення азартних ігор; з обміну іноземної валюти; виробництва, продажу, експорту чи імпорту підакцизних товарів; видобутку, виробництва, реалізації дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння; у сфері фінансового посередництва; банки; кредитні спілки; ломбарди; лізингові компанії; довірчі товариства; страхові компанії [4, с. 5-6].

 По-друге, це обмеження за структурою статутного капіталу. Суб‘єкти господарювання за наявності у їх статутному капіталі понад 25% часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, не можуть перейти на спрощену систему.

 Також обмеження стосується представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів юридичної особи, які не є платниками єдиного податку [4, с. 9].

Крім цього, однією з умов переходу на єдиний податок є відсутність податкового боргу.

 Підприємство, яке перейшло на спрощену систему оподаткування, самостійно обирає одну із ставок єдиного податку:

- для четвертої групи: 3% доходу в разі сплати податку на додану вартість або 5% доходу з включенням податку на додану вартість до складу єдиного податку;85

 -   для шостої групи: відповідно 7% або 10%.

-   Суб‘єкти господарювання, які обрали ставку єдиного податку 3 (7)%, є платниками ПДВ, сплачують цей податок відповідно до р. V "Податок на додану вартість" ПКУ.

 Юридичні особи, що обрали спосіб оподаткування за ставкою 5 (10)%, не є платниками ПДВ і не мають права виписувати податкові накладні й вказувати в них суми ПДВ. Операції з продажу продукції (товарів, робіт, послуг) здійснюють без нарахування ПДВ. 

 Ставки єдиного податку збільшуються вдвічі, у разі перевищення доходу понад 5 або 20 млн. грн. (у розрахунку на календарний рік) у кварталі, у якому отримано суму перевищення (з наступного кварталу платник переходить на загальну систему оподаткування); одержання доходу під час застосування іншого способу розрахунків за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги (зокрема, у негрошовій формі) та доходу від видів діяльності, що не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

 Таким чином, застосування спрощеної системи оподаткування надає суб'єкту малого підприємництва низку переваг:

-   спрощення процедури і порядку реєстрації платника податку. Суб'єкти малого підприємництва можуть перейти на сплату єдиного податку як з початку року, так і з початку будь-якого кварталу;

-   звільнення від сплати окремих податків, зокрема, податку на прибуток,

-   податку на додану вартість (крім юридичних осіб, які обрали ставки єдиного

-   податку 3% або 7%), земельного податку тощо;

-   надання права вибору сплати ПДВ;

-   спрощення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

 Проте, поряд з перевагами спрощеної системи оподаткування суб'єктів малого підприємництва, існують і певні недоліки, що стримують розвиток малого підприємництва в Україні, зокрема:

 -   обмеження чисельності працівників та обсягів доходу суб'єктів малого бізнесу,

-   які дають право використовувати спрощену систему оподаткування;

-   заборона займатися певними видами діяльності;

-   заборона на проведення розрахунків за відвантажені товари (виконані роботи,

-   надані послуги) у негрошовій формі.

-    

Державний реєстратор                                    О.Романів

Переглядів: 2861 | Додав: skolejust | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
PR-CY.ru
Корисні посилання
Корисні ресурси
 
 
 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz